Garantie op uw digitaal product

Een beroep doen op garantie

Het komt gelukkig niet vaak voor dat een activatiesleutel niet werkt. Toch kan het voorkomen dat u een verkeerde of foutieve sleutel heeft ontvangen. U krijgt uiteraard een nieuwe activatiesleutel wanneer blijkt dat de activatie sleutel niet werkt. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe lang heb ik recht op garantie?

We geven standaard 14 dagen activatie- garantie op uw product. We raden het daarom ook aan uw product binnen deze periode te activeren. Mocht het toch zo zijn dat het product binnen 14 dagen niet werkt, neem dan contact op met ons. Na deze periode vervalt de garantie en vervangen wij geen productcodes.

Heb ik recht op retour, garantie of geld terug wanneer mijn PC niet werkt met bijvoorbeeld Windows 10?

Nee, we raden het aan om Windows 10 of andere software eerste uit te proberen voor u een licentie aanschaft bij ons. Wij zijn niet verantwoordelijk wanneer de desbetreffende software niet goed functioneert op uw apparaat, dit dient u zelf vooraf te controleren.

Mijn licentie werkt niet meer, wat nu?

De meeste licenties die wij aanbieden zijn eenmalig te activeren. Na bijvoorbeeld een her- installatie, het vervangen van uw hardware of een defect van uw computer kan de licentie stoppen met werken. Helaas kunnen wij om bovenstaande reden de licentie daarom ook niet vervangen. U dient in dit geval een nieuwe licentie aan te schaffen.

Garantie op artikelen

Een beroep doen op garantie

Als consument kunt u een beroep doen op garantie wanneer het product defect raakt, u heeft volgens de wet 2 jaar fabrieksgarantie. Dit geldt echter niet wanneer er schade is geconstateerd welke veroorzaakt is door de gebruiker van het product.

Product aanmelden voor reparatie

U bent er van overtuigd dat het product door een fabrieksfout defect is geraakt, u kunt het product dan aanmelden voor reparatie door ons te mailen via [email protected]. We streven er na uw verzoek binnen 5 dagen in behandeling te kunnen nemen.

Reparatie

We willen u behoeden voor onverwachte repatatiekosten; gaat het product gedurdende garantieperiode kapot dan heeft u recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij u het product niet normaal heeft gebruikt. Komt de reparatie door bijvoorbeeld gebruikersschade? Dan is de reparatie voor uw eigen rekening.

We repareren uw artikel pas nadat uw daarvoor toestemming heeft gegeven, zodat u geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, krijg u eerst een inschatting van de kosten. U mag dan kiezen:

  • Laten repareren tegen betaling
  • Terugsturen zonder repareren (u betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. € 24,95 + € 7,50 verzendkosten)
  • Reparateur aan huis. Na het onderzoek beslist u geen reparatie te willen (u betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. €60 euro)
  • Gratis recycling (niet bij alle artikelen mogelijk)
  • Duur en volgen van de reparatie

    We houden u bij elke stap van de reparatie op de hoogte. We streven er na de reparatie binnen redelijke termijn te verhelpen.

    Klachten

    We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie